[Boek] review: zoekmachine marketing

Het boek in kwestie
Begin dit jaar was ik de gelukkige winnaar van een kleine contest dat werd georganiseerd door een zelfstandige beginner op het internet. Je kan zijn avonturen en veel nuttige informatie over het online ondernemen vinden op zijn website: Zelfstandig op internet.nl. Het boek dat ik in ontvangst kreeg was “Zoekmachine marketing – scoor hoog in Google en haal meer uit je website!” Een heel interessant topic in ieder geval!

Inhoud van het boek
In eerste instantie legt het boek uit hoe een zoekmachine werkt en waar een zoekmachine op let als een website wordt geïndexeerd. In een volgend hoofdstuk worden uitgelegd hoe je je zoekwoorden correct kunt bepalen. Dit is zoals we misschien al weten heel belangrijk voor het bepalen van een correcte ‘niche’ en het aantrekken van de juiste bezoekers.
Er wordt verder nog gesproken over websitepromotie waaronder de termen linkbuilding en linkbait onder de loep wordt genomen en hoe je je eigen site kan optimaliseren voor de zoekmachines. Interessanter was het hoofdstuk daarop, dat dieper inging op adwords. In het boek wordt ook duidelijk omschreven hoe je een adwordscampagne kunt opzetten, waar je op moet letten en hoe je je teksten formuleert.
In het laatste hoofdstuk wordt uiteindelijk nog uitgelegd hoe je je website nog kunt promoten door bijvoorbeeld andere zoekmachines te gebruiken en waar je nog je links veilig kan achterlaten.

Mijn oordeel
Het boek las heel vlot en richt zich duidelijk op beginnende webmasters. Als je zelf reeds een beetje ervaring hebt opgedaan door online opzoekingen te verrichten, dan heeft dit boek wellicht geen waarde voor je, maar ik vond vooral het stuk over Adwords heel interessant en iemand die moeite zou hebben om een campagne op te zetten zal hier heel veel informatie kunnen van gebruiken. Ik raad het boek dus zeker en vast aan als je weinig of geen kennis hebt over zoekmachinemarketing!

Het boek kopen

Je kan het boek kopen op bol.com. Onderstaande links helpen je verder:

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close